zondag 28 augustus 2011

Blij met Mij - Zeeland - Special Update

Heel bijzonder was het om onderdeel te mogen maken van deze Blij met Mij dag  i.s.m. diverse disciplines, ik heb genoten van deze ontmoetingen op 23 augustus jl. en draag de deelnemers een warm hart toe-
groetjes Marjolein Gerrits http://www.cc-update.eu/


Blij met mij, verslag van een deelnemer
Vandaag een samenkomst met andere kankerpatiënten gehad. Een middagje “blij met mij”. Georganiseerd door vrijwilligers. Bijzonder dat er zoveel mensen zijn die zich willen inzetten. We beginnen met thee en koffie . Al snel wordt uitgelegd dat deze middag niet bedoeld is voor medische uiteenzettingen. Een hele opluchting, geen geklaag denk ik zelf. We starten met een introductierondje met behulp van vragen. Ik roep spontaan dat ik wel wil beginnen. ‘Wat is het meest bijzondere moment van de dag?’. Dat is de vraag die ik uit de kaartenreeks trek. Zo, nou daar moet ik even over denken. Op het kaartje staat een foto van een ondergaande zon. Ik weet niet of het suggestief is ,maar ik kan er goed mee leven. Het moment van een opkomende of ondergaande zon brengt bij mij verstilling. En dat is toch waar ik zo’n behoefte aan heb. Langzaam kijk ik de groep rond. Dus jullie hebben ook het moeilijke bericht gehad. Het bericht dat ons leven heeft veranderd. Het is voor het eerst dat ik rond de tafel zit met vakgenoten. Ik vind het toch wel wat spannend. Na het rondje is het vreemde er al grotendeels van af. We splitsen de groep in make-uppen en nagels. Met veel liefde en aandacht van onze coach wordt mijn gezicht langzaam van krijgskleuren voorzien. Er wordt al veel gegiecheld en ik zie na drie kwartier ook de gezichten om me heen gaan stralen. Tijd voor een kopje koffie. Na de pauze komt de workshop waar ik naar uit heb gekeken. Een workshop lachen. Heerlijk, echt mijn ding en leuk hoe het wordt opgebouwd. Ik ben blij dat ik geen gene heb om breeduit te bulderen. Om niks, dat is misschien het leukste. Ik voel mijn handen gaan stromen en de energie door mij heen gaan. En het lijkt alsof het licht achter mijn ogen feller gaat stralen. Niet iedereen vind het even makkelijk maar toch sluiten we de sessie af met een voorzichtige verbondenheid. Zonder woorden. De fotograaf zorgt dat mijn unieke kleurige gezicht wordt vastgelegd. Allemaal voor ons. Ik heb een fijne middag gehad. Zomaar simpelweg genieten. Met een lach op mijn gezicht rij ik naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten