donderdag 5 januari 2012

Nieuw is vaag!

#WOT Write On Thursday. Dat is waar #WOT voor staat. Een initiatief van Karin Ramaker. Iedere donderdag presenteert zij een woord waarmee ik – net als vele andere bloggers – aan de slag ga voor een blog.



Er is een deel in mij wat vreselijk in opstand kan komen bij dit soort vage woorden. Ik noem dit deel gekscherend de kleine rebel. Ik hoor mijn hersens dan overuren maken, voel mijn hart 3x sneller kloppen en mijn gedachten gaan ietwat sneller dan mijn vingers kunnen bijhouden op mijn laptop..

Een “nieuw begin” klinkt voor mij net zo als “ik wil in mijn kracht staan”
Vaag dus.

Mmm nieuw. Uiteindelijk zijn elke momenten die zich aandienen nieuw.
Ik bedoel, morgen heb ik nog niet eerder meegemaakt :).

Het enige wat ik weet is dat wensen en behoeftes niet altijd concreet gemaakt worden.
Nieuw geeft aan dat er iets anders is, een verlangen, een roep?

En wat dan precies? Hoe ziet dat eruit, hoe ruikt dat, hoe voelt dat, wat is er precies nieuw wanneer de wens zich voltrokken zou hebben?

Wat nou als er geen verlangen meer is? Wanneer er geen negatieve emoties meer zijn om te doorleven? Als je volledig verzadigd bent en geen behoefte meer hebt aan nieuw? Dat alles wat er is, goed is zoals het is...is dat dan nieuw?

Heb je het zo wel eens bekeken?
Niet enkel op nieuwjaarsdag, maar elke dag, elk moment, elke seconde.

Ben je dan een gelukkig mens? Wat blijft er dan over? Overgave? En dan?

Spiritueel bewustzijn en de halleluja-trilling of slaan we dan echt de handen concreet ineen om te bouwen aan een betere wereld?

Er is wat dat betreft op het vlak van angsten en onzekerheden nog heel wat terrein te winnen om die vervelende emoties te transformeren.
Ik zou zeggen; werk aan de winkel. Een kleine stap, een groot verschil.

Nieuw? Ik ben benieuwd naar jouw verhaal!

Marjolein is coach/counselor en lachsessiebegeleider en begeleidt mensen naar een leven met lef en plezier http://www.cc-update.eu/

10 opmerkingen:

  1. De hallelujah-trilling? Dat is nieuw.
    Voor mij dan. En ik durf er eigenlijk niet naar te googlen, want sommige dingen kunnen maar beter het sluier der geheimzinnigheid over zich heen gedrapeerd houden.

    Zodat er ooit ergens nog een minieme mogelijk is dat ik aan die ongetwijfeld vreselijke hallelujah-trilling weet te ontsnappen.

    Alhoewel hallelujah-trilling me wel een prima woord lijkt om een lachsessie mee te beginnen. Dat dan weer wel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boeiend aan de ene kant, maar toch raakt het me dan weer niet. Waarom? Het is te ver weg, te weinig persoonlijk naar mijn smaak. Tegelijkertijd is er wel soms verbinding met mijn eigen #wot. Boeiend, dus! En met Robert moet ik toegeven een nieuw begrip tegen te komen. Hallelujah-trilling? Ik laat het even aan mijn fantasie over en merk wel of ik er over ga dromen...

    Ik kom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je ook meeWOT!
    Hallelujah-trilling geeft dijenkletsen-neigingen. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is het verlangen naar nieuw niet de drijfveer van de mens?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha wat is een hallelujah-trilling???
    das nieuw voor mij,
    ik vind nieuwe ervaringen , vakanties enz wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :) Dank voor jullie spontane reacties, positive vibes / halleluja trilling - ik ervaar het als prettig om positief ingestelde mensen te ontmoeten, nieuw..en oud - ben benieuwd naar de volgende #wot

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die rebel, die is vast niet nieuw maar wel heel vaag. Die heeft een verlangen naar iets nieuws waarin zich het vage opheffen kan in iets concreets dat je herkent als iets bekends maar dat dan toch ook weer nieuw is omdat zich dat nu nog niet heeft voorgedaan. Dat is een rebel om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah!!! Creeren en inspireren, da's niet nieuw, misschien nog wat vaag, @Daan, wel een geweldige drijfveer :) #halleluja, tot de volgende #wot

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je haalt een paar dingen aan, waar ik nog niet aan gedacht heb bij het woord nieuw, dus dat is verfrissend...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In je kracht willen staan...uitspraken die mij subiet laten afhaken. Gelukkig denk jij daar net zo over

    BeantwoordenVerwijderen